Sparring

 
 

 Wij hebben het liefst zo vaak mogelijk contact met onze klanten. Enerzijds om te zorgen dat de klant continue op de hoogte is van de financiële stand van zaken, anderzijds zodat wij zelf altijd op de hoogte te zijn van wat er bij onze klanten speelt.

Om dit te realiseren gaan wij minimaal elk kwartaal naar alle klanten. Soms zelfs elke maand. Tijdens deze periodieke sparringmeetings bespreken we onder andere de volgende zaken.

 

Actuele cijfers

We zorgen bij een sparringmeeting dat er altijd actuele cijfers zijn. Zo weet de klant altijd hoe de onderneming er voor staat. Als de administratie digitaal wordt aangeleverd, kan ook in de app de financiële situatie worden gevolgd.

Prognose

Wij praten graag met de ondernemer over de toekomst. De jaarrekening is bij ons daarom van ondergeschikt belang.

Samen met de klant stellen we jaarlijks een verwachting op voor de omzet en de kosten. Vanuit daar maken we ook een liquiditeitsprognose waarin inzichtelijk wordt wat de komende 12 maanden de stand van de bank is. Zo kunnen we bijvoorbeeld bepalen of het zinvol is om nu te investeren, of op een later moment.